Tuesday, July 6, 2010

Anda mandikan "baby" anda dengan kimia? Anda inginkan kulit selembut bayi?

Anda memang sayangkan anak anda. Anda belai, manja, jaga dan tatang bayi anda seperti tiada esok. Anda gunakan produk yang mahal, popular untuk bayi anda. Anda mahukan bayi anda sihat, comel dan sentiasa tersenyum bukan?


Anda inginkan kulit selembut bayi. Anda gunakan produk-produk bayi yang menggunakan slogan "kulit selembut bayi" untuk urutan, mandian, bedak, cuci make-up dan lain lagi.


Namun adakah anda pasti, apakah kandungan produk yang anda gunakan itu?


Memang selembut bayi

Antara kandungan yang dikenal pasti berada didalam syampu, mandian, minyak, bedak dan lain-lain lagi yang anda dan bayi anda gunakan adalah carcinogen, formaldehyde dan banyak lagi bahan kimia yang anda gunakan saban hari.

Tapi, anda mahukan kepastian bukan?


Jadi sekarang bagaimana? Masih mahu mengunakan produk yang berkimia, yang mampu merosakkan masa depan anda dan si comel?

Malah bukan sahaja produk berjenama J&J itu sahaja yang mengunakan bahan kimia berbahaya, boleh dikatakan kebanyakkan produk kegunaan bayi yang popular mengandungi agen penyebab kanser tersebut.

Anda inginkan kepastian?
Sila dapatkan se-naskah Buku Persatuan Pengguna Pulau Pinang yang berada di pasaran.

Untuk pengetahuan anda juga, produk-produk yang biasa anda gunakan untuk bayi anda itu sudah di-banned di Singapore & China.

Sila lihat sendiri.

Hebat bukan?

Jadilah pengguna yang bijak, pengguna yang tidak membeli penyakit untuk keluarga, pengguna yang mengunakan wang ke atas barangan yang berbaloi anda miliki. Berbaloi ke mengeluarkan wang ke atas pekara yang memudaratkan. Ingat, penyakit berbahaya seperti kanser mengambil masa untuk ter-kena, dan memang susah nak pulih.
Bukan seperti selsema yang senang kena dan senang pulih.

Menjadi pengguna bijak?

Mudah sahaja. Gunakan produk keluaran Melaeuca. Tiada bahan kimia dan semulajadi. Tidak bahaya untuk bayi anda, anda, keluarga malah alam sekitar.

koala body wash dan hair wash untuk si comel anda

tooth gel untuk si manja anda yang sudah mempunyai gigi =D
Berilah masa depan yang cerah dan sihat untuk bayi anda. Jangan sia-sia kan anugerah yang telah diberi tuhan. Amin.

No comments:

Post a Comment